2. dio – kako napisati učinkovit i uspješan newsletter?

5. IMPRESIONIRAJTE PRVOM REČENICOM E-MAILA

Sad kad ste privukli čitatelje da otvore vaš e-mail, vrijeme je da osmislite interesantnu prvu rečenicu.

Ovo vam se čini besmislenim? Obratite pozornost na njen sadržaj jer subject line nije jedina informacija koju primatelj prvo vidi!

Subject line je neosporivo važan dio newsletter priče, međutim uzmimo u obzir da većina e-mail browsera prikaže i dio prve rečenice u samom browseru. Dakle, e-mail ne mora biti u potpunosti otvoren da bismo mogli pročitati mali dio sadržaja.

Količina teksta samog e-maila prikazat će se ovisno o duljini subject line-a, stoga trebate pripaziti i na taj detalj. Isto tako, uzmimo u obzir mobilne uređaje na čijim se ekranima prikazuje velik dio tekstualnog dijela e-maila.

Što onda mora pisati u prvoj rečenici?

Već smo ranije istaknuli važnost personalizacije, međutim pokušajte izbjeći klasične uvodne dijelove e-maila kao što je: „Dobar dan, moje ime je…“ i umjesto toga započnite tekst „primijetili smo da ste ….“.

Ovakvim pristupom dopuštamo čitatelju da se konektira sa sadržajem te da se poistovjeti s iskustvom korištenja prezentirane usluge ili proizvoda.

Instantno povezivanje postići ćemo eliminacijom okolišanja te ćemo odmah preći na stvar.

Primjer Jacobovog e-maila sumira rečeno:

Ovakvim pristupom pokazat ćete primatelju da ga poštujete i da cijenite njegovo vrijeme. Jasna, kratka i koncizna informacija je dobrodošla.


6. POVEZIVANJE S PRIMATELJEM E-MAILA

Tekst e-maila je prostor za finalno povezivanje s primateljem. U ovom dijelu predstavljamo proizvod ili uslugu, odnosno povezujemo ih sa stvarnim životom – pritom ih prezentiramo kao stavke koje će život učiniti boljim.

Predlažemo pisanje kratkog i jasnog teksta. Pokušajte izbjeći gomilanje informacija koje mogu postati distrakcija i pretvoriti se u zamorno iskustvo čitanja.

Pišite kratke i razlomljene tekstualne odlomke – u drugom licu. Prilikom obraćanja čitatelju koristite riječ „Vi“ i pitajte ga osobna pitanja (nemojte pretjerivati) kako bi stvorili dojam razgovora „lice u lice“.

Primjeri upitnih rečenica koji Vam mogu poslužiti:

  • Imate li kakvih dodatnih pitanja o proizvodu/usluzi?
  • Kako biste, ukoliko mislite da Vam je potrebno, poboljšali Vašu strategiju?
  • Da li je (neki od navedenih prednosti proizvoda/usluge) trenutno Vaš prioritet?

Konačno – poanta e-maila upućenog korisniku jest prezentirati sadržajno interesantan i jasan tekst, ispunjen korisnim informacijama.


7. BUDITE DOSLJEDNI ALI NE I DOSADNI

Vaši pretplatnici očekuju primanje newslettera pa obratite pozornost na to da ispunite dana obećanja. Ovisno o tome da li se je netko pretplatio na tjedni ili mjesečni newsletter, bitno je ispuniti očekivanja i potvrditi reputaciju.

Izgradnja kredibiliteta je esencijalna, što će se kasnije ogledati i u stopi konverzije pretplatnika.

Isto tako, potrudite se da ne šaljete previše newslettera jer to može biti odbojno i detektirano kao spam – neželjena e-mail pošta.

Najčešći razlozi kad je newsletter prijavljen kao spam:

Pazite na organizaciju i vremensku dosljednost – nemojte iskorištavati dano povjerenje i privilegiju.


8. NAVODITE SAMO RELEVANTNE ČINJENICE

U prethodnom primjeru možete primijetiti da korisnici ne žele primati vaš newsletter među ostalim i zbog nerelevantnog sadržaja. Upravo zato važno je fokusirati se na brand i temu kroz cijeli tekst.

Primjerice, ukoliko je vaše poslovanje orijentirano na proizvodnju stolarije – koncentrirajte se na to. Ne bi trebali pisati o sportu, vremenu, politici i sličnim irelevantnim temama koje mogu skrenuti pozornost ili zamarati čitatelja.

Zanimljivo je da ljudi imaju drugačije percepcije na sadržaj e-maila, ovisno o gospodarskoj grani.

Budite sigurni da svojim čitateljima šaljete relevantan sadržaj, ali isto tako razmotrite da im date mogućnost odluke, o kakvom sadržaju žele čitati. Isto tako, dopustite im da odaberu koliko često žele primati vaš newsletter.

Možda vam se čini kako ćete imati više posla oko pisanja tjednih newslettera – i u pravu ste. Pisanju većeg broja newslettera posvetit ćete više vremena, međutim na kraju će vam se trud isplatiti, što će se ogledati u porastu stope konverzije pretplatnika u potrošače i korisnike.


9. SADRŽAJ NAGLASITE VIZUALIMA, FOTOGRAFIJAMA I ILUSTRACIJAMA

Ljudi su prije svega vizualna bića, a u današnje užurbano vrijeme rijetki će iščitavati beskonačno duge tekstove. Već i ptice na grani znaju da slika govori više od 1000 riječi, stoga se potrudite uključiti zanimljive i relevantne fotografije u newslettere.

Zanimljivo je da prosječan pretplatnik newslettera provede samo 51 sekundu čitajući ga, a zapravo pritom „pročita“ samo 20% teksta, stoga je bitno kreirati lako čitljiv sadržaj.

Isto tako, pokušajte uključiti videa u newslettere. Pretplatnici tako neće morati čitati svaku riječ, već će na taj način saznati smisao vašeg e-maila, odnosno newslettera.

Pogledajte kako vizualne informacije utječu na čitatelja:

Koristeći fotografije i videa kreirat ćete upečatljiv i brzo akceptirajući sadržaj. Vizuali ubrzavaju procese primanja i zadržavanja informacija, zato budite kreativni i dajte poseban pečat svojim newsletterima.


10. MJERENJE USPJEŠNOSTI / REZULTATA

Jedini način da saznate da li je vaš newsletter učinkovit jest mjerenje stope konverzije. Bez obzira na to koji software koristite, savjetujemo vam da ga „ugradite“ direktno u samu platformu jer tad ćete jednostavno moći pratiti stopu otvaranja i napuštanja mailova, broj klikova, pretplatnika koji su se odjavili s newslettera te onih koji su iščitali sadržaj.

Ovakvi alati koriste nam da identificiramo newslettere koji su bili najbolje prihvaćeni od strane pretplatnika.

Ukoliko su neki od vaših newslettera imali katastrofalnu stopu konverzije, neka vam i taj loš primjer posluži za usavršavanje i shvaćanje potreba vaše publike.

Stoga, potrudite se da aktivno pratite i promatrate rezultate svake kampanje.

Kako napisati newsletter - 3. dio