1. dio – kako napisati učinkovit i uspješan newsletter?

Želite li napisati newsletter koji postiže rezultate i usmjeriti snagu direktnog marketinga u pokretanje motora Vaše tvrtke? Ljudska psihologija je složena, međutim moramo je shvatiti, da bismo kreirali efikasan marketinški sadržaj.

Newsletter je moćan alat – zato krenimo u akciju! Za početak uronimo u svijet tržišnih trikova i manipulacija. Pritom saznajte trikove i kako navesti ljude da primijete Vaš e-mail. U nastavku teksta donosimo Vam 13 strateških trikova koji će Vaš newsletter pretvoriti u kanal dvosmjerne komunikacije.


1. DAJTE LJUDIMA RAZLOG DA SE PRIJAVE NA VAŠ NEWSLETTER

Kako bi konverzija bila uspješna, glavni alat je lista aktivnih pretplatnika. Ali kako navesti ljude na akciju? Jednostavan poziv kao što je „prijavite se na naš newsletter“ više nije dovoljan. Stvaranje osjećaja veće vrijednost ali i povjerenja, psihološki su pokretači inicijative i tjeraju ljude na akciju.

Probudite osjećaj vrijednosti kod Vaših pretplatnika i pokažite im da Vam je stalo do njih! Davanje određenog popusta na uslugu ili na prodaju za nove pretplatnike Vašeg newslettera je samo početak.

Proces stvaranja vrijednosti ovdje ne staje – kreativnost se tek budi. Omogućite Vašim pratiteljima poseban pristup ekskluzivnim ponudama i akcijama, popustima i VIP informacijama.

Perspektivan newsletter putujuća je platforma koja se ponaša poput mreže bačene u ocean – samo čeka na novi ulov. Pomalo eksplicitna usporedba, no upravo ona sumira metabolizam manipulativnog tržišta.

Prilagodite putanju kreativnosti Vašem poslovanju i usluzi. Primjerice, avionska kompanija može ponuditi prioritet ukrcaja u avion korisnicima koji su se pretplatili na njihov newsletter.

Slično tome, izdavačka kuća može osigurati besplatno preuzimanje e-knjiga ili besplatan pristup online seminarima za pretplatnike newslettera. Ukoliko organizirate evente, korisnicima newslettera možete osigurati posebna parkirna mjesta ili besplatno sudjelovanje na eventu. Lepeza mogućih ponuda uistinu je šarena, a Vaša mašta jedina je granica.

Razmišljajte izvan okvira, jer više pretplatnika znači i mogućnost veće konverzije pretplatnika u potrošače.


2. KONCETRIRAJTE SE NA CILJ

Što želite postići newsletterom?

Prvo upitajte sebe što želite postići i razvijte strategiju privlačenja novih korisnika. Koncizan i detaljan pristup može se transformirati u magnetnu privlačnost – stoga planirajte i ciljajte.

Neki od općenitih ciljeva e-mail newslettera:

  • Poticanje prodaje
  • Povećati prisutnost na društvenim mrežama
  • Preuzimanje e-knjiga
  • Povećati posjećenost web stranice
  • Promocija novog proizvoda ili usluge

Bezbroj je ciljeva, a oni ovise o Vašoj kompaniji. Ukoliko se u početku mučite s generiranjem ideja, neka Vam prethodno nabrojeni ciljevi posluže kao početna inspiracija za pravi put.

Odaberite jedan cilj i usmjerite sadržaj prema njemu. Pokušate li kombinirati više ciljeva, imajte na umu da oni mogu preopteretiti korisnika i stvoriti konfuziju koju newsletter zapravo želi izbjeći.

Dvosmislenost je ono što se prilikom pisanja newslettera mora zaobilaziti u širokom luku. Čitatelju mora biti kristalno jasno u kojem smjeru mora ići i što mora poduzeti kako bi konačno odgovorio na Vaš poziv. Za kraj pozovite čitatelja na akciju!


3. BUDITE SIGURNI DA SU VAŠI E-MAILOVI PROČITANI

Otvoreni e-mailovi znači da ste dobili bitku, ali ne i rat. Ali kako intrigirati korisnika da otvori i pročita Vaš e-mail?

Ključ maksimizacije leži u personaliziranom pristupu i interesantnom sadržaju.

Isto tako, savjetujemo Vam da newslettere šaljete s email adrese u kojoj je navedeno ime, primjerice: IvanHorvat@gmail.com, a izbjegavajte adrese kao što su korisnici@gmail.com.

Danas živimo u umreženom društvu gdje su sigurnost i povjerenje glavni akteri prilikom uspostavljanja nekog odnosa. Ljudi se prilikom otvaranja inboxa pitaju Vjerujem li pošiljatelju? Želim li komunicirati s njim? Sviđa mi li se primljeni sadržaj? Hoće li mi primljeni e-mail koristiti?

Ljudski instinkt sasvim prirodno tad skreće pažnju na detekciju, odnosno ime i prezime pošiljatelja primljenog e-maila.

Automatski e-mailovi podrazumijevaju ne – osoban pristup, zato se potrudite stvoriti autentičan i personaliziran cjelokupan sadržaj, kako bi se korisnik osjećao vrednovano već u samom početku.


4. OSMISLITE PRIMAMLJIV SUBJECT LINE

Već smo ustanovili da je nemoguće ostvariti uspješne konverzije ukoliko e-mail i njegov sadržaj nisu otvoreni, pročitani i u konačnici akceptirani od strane primatelja.

Osim personaliziranog i autentičnog pristupa u samom tekstu, također je važno subject line (predmet) e-maila istaknuti i učinit ga atraktivnim. Subject line prvi je susret primatelja s e-mailom, stoga je neosporivo važan – može uvelike odrediti hoće li primatelj otvoriti e-mail.

Pogledajte sljedeće podatke koji govore o važnosti kvalitetnog subject line-a:

Možete primijetiti da subject line može uvelike odrediti hoće li primatelj otvoriti e-mail.

Kako onda potaknuti primatelje da otvore i pročitaju vaš newsletter? Za početak pobrinite se da početni sadržaj nije dosadna i suhoparna informacija.

Statistički podaci također afirmiraju važnost personalizacije e-mailova. Naime, čak 82% marketinških stručnjaka ističe da je na stopu konverzije utjecao sadržaj subject line-a.

Jedan od najučestalijih načina za personalizaciju je započeti tekst e-maila koristeći ime primatelja. Međutim isto tako, primatelja možemo potaknuti na brzu akciju koristeći fraze kojima vremenski ograničavamo posebne akcije i ponude u subject line-u. Isto tako, na tzv. Breaking news frazu većina će ljudi instantno reagirati i otvoriti e-mail.

Sav sadržaj koji odiše pozitivnim riječima je dobrodošao, jer čitatelja će privući onaj sadržaj koji mu nudi konkretno rješenje za njegove probleme ili mu pak osigurava sretniji život.

Budite kreativni i intrigirajte primatelja, nemojte mu dati izbora osim jednog – da otvori vaš e-mail! Sadržaj subject line-a zapravo u čitatelju mora probuditi znatiželju i nagnati ga da otvori e-mail, jer će samo na taj način saznati sve informacije. Stoga napravite hijerarhiju slijeda informacija i kreirajte informacijsko putovanje kroz vaš newsletter.

Primjerice, B2B tvrtka može subject line kreirati na sljedeći način: „Kako udvostručiti vašu prodaju u samo 30 minuta?“

Još jedan psihološki trik koji vam može poslužiti prilikom kreiranja newslettera je u subject line-u pitati primatelje za pomoć. Možda zvuči neobično, ali upravo takav sadržaj pokazao se kao vrlo responzivan.

To je primjer manipulativne intrige koja navodi ljude na akciju, a potom i na reakciju. Čitatelj se pita zašto bi netko trebao njegovu pomoć? U toj upitnoj praznini stvara se mogućnost djelovanja na primatelja i navođenja da se pretplati na naš newsletter, odnosno da uđe u našu mrežu.

Korištenjem emotikona isto tako možemo djelovati na simulaciju emocija kojima ćemo aktivirati primatelja. Međutim potrebno je napraviti distinkciju i razborito razlučiti kada se pojedini alat koristi, obzirom na uslugu i proizvod koji želite komunicirati putem newslettera.

U nastavku pronađite „snažne riječi“ u kojima možete pronaći inspiraciju:

  • nevjerojatno
  • šokantno
  • zadivljujuće
  • blaženo

Isto tako, prema istraživanju provedenog od strane MailChimp-a, riječi koje se odnose na vremenska ograničenja isto tako mogu imati velik utjecaj na stopu otvaranja e-maila:

  • hitno
  • prijelomna vijest – breaking news
  • važno

Dali smo vam ideju, a sad je red na vama da budete kreativni!

Kako napisati newsletter - 2. dio